Välkommen till Lisettes blogg

Fortfarande vinter

tisdag 26 mars 2013

Glad påsk!

Jag kan inte precis beskyllas för att vara alltför flitig bloggare...Men jag har en tuff tid bakom mig och hoppas att våren och ljuset kommer tillbaka till min värld ordentligt nu.
Det är ju påsk om ett par dagar och jag har pysslat (/jobbat) med att städa ur min lilla målarverkstad.
Jag har anmält mig och ska vara med på Konstrundan här på Falbygden i påsk.

Det börjar redan på Skärtorsdagen med att par timmars öppet på kvällen,  19-21
och fortsätter sedan alla helgdagarna t.o.m. Annandagen med öppet 12-17 varje dag.

Alla är hjärtligt välkomna att ta en titt ute hos mig här i Gökhem!


Om ni inte hittar hit ut så kanske ni ändå kan ta en sväng om Bildkällaren inne i själva Falköping. Där har jag också ett par tavlor som föll den eminenta konstjuryn i smaken!


4 kommentarer:

  1. I den blicken (överst) finns det mycket hopp och djävlar anamma och det bådar gott även om det inte är du på bilden så har du i alla fall fångat uttrycket.
    Varje år säger jag att nu SKA jag väl ändå komma mig iväg på konstrundan och varje år så skiter det sig med en bred sladd (Huliganens) så nu säger jag inget så får vi se hur det går.
    Glad Påsk och många besökare önskar jag dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Renee! Jag trodde att jag hade svarat på din kommentar i eftermiddags men det svaret har tydligen rusat rakt ut i cyberrymden ... ?!
      Så glad jag blir att du inte helt har gett upp hoppet om mig som bloggare trots att jag är så ryckig i mitt bloggande. Det skulle också verkligen vara kul om du dyker upp här i Gökhem någon gång- Varför inte i påsk ;))Du är SÅ välkommen!

      Radera
  2. Såg Helene Schjerfbeck på Göteborgs konstmuseum förra veckan. Hur hennes självporträtt utvecklades från ungdomen till ålderdomen. Kom att tänka på dem när jag ser din porträtt.
    Glad påsk och många besökare önskar jag dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Så kul att du tittar in hos mig fast jag är så ytterst ojämn i mitt oggeri. Det känns som en kär gammal vän kommer på besök!, tack för din lyckönskan ( vädret hmmmm) och ha en riktigt god påsk du också

      Radera